Õppekava nimetus e.k.
Tehnoloogia valitsemine ja kestlik areng
Õppekava nimetus i.k.
Technology Governance and Sustainability
TalTechi õppekava kood
HAGM09
Õppekavaversiooni kood
HAGM09/25
Teaduskond / kolledž
M - majandusteaduskond
Õppekava juht/programmijuht
Egert Juuse
Nominaalne õppeaeg
4 semestrit
Õppekavagrupp
ärindus ja haldus
Õppevaldkond
ärindus, haldus ja õigus
Õppesuund
ärindus ja haldus
Õppekavarühm
Juhtimine ja haldus
Õppe läbiviimise õiguse andmine õppekavagrupis
õppe läbiviimise õigus
Õppe läbiviimise õiguse andmise kehtivuskuupäev
tähtajatu
Õppe läbiviimise õiguse andmise otsuse nr
112
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse õppekava alusel omandatud kõrgharidus või nendele vastav kvalifikatsioon, Kuva rohkem...
mis on saadud vähemalt 180 EAP (3-aastase) õppe läbimisel.Vastavalt TalTechi vastuvõtueeskirjale.
Õppekava eesmärgid
Õppekava eesmärk on:
- anda ülevaade ja süsteemsed teadmised majandusarengu, Kuva rohkem...
tehnoloogia ja innovatsiooni ning riigivalitsemise erinevatest teoreetilistest ja praktilistest lähenemistest ning nende omavahelisest põimumisest, sh tasaarengu, rohepöörde, digitaalse transformatsiooni ja teiste uudsete suundade ja praktikate kasvavast rollist ja tähendusest kestlikus arengus ning tehnoloogia valitsemises;
- luua arusaam ühiskonna erinevate huvigruppide rollist konkurentsivõime, tehnoloogilise arengu, sotsiaalse sidususe, rohepöörde ja kestliku arengu saavutamisel ning selleks vajaliku teadmiste baasi loomisel;
- selgitada innovatsiooni ja tehnoloogia olemust erinevate teadusdistsipliinide, sealhulgas majandusteaduste, valitsemise, tehnoloogiauuringute, poliitikateaduste ning ajaloo valguses;
- koolitada interdistsiplinaarsete oskustega: a) avalikke teenistujaid ja poliitikakujundajad, kes on võimelised analüüsima tänapäeva tehnoloogilise ja sotsiaalmajandusliku arengu kõige päevakajalisemaid küsimusi, lahendama nurjatud probleeme ja ühiskondliku arengu vastuolusid, töötama välja teadmistepõhiseid poliitikaid nende väljakutsete lahendamiseks ning dünaamiliselt ja innovatsiooni soosivalt juhtima erinevaid avaliku sektori organisatsioone; b) era- ja kolmanda sektori töötajaid, kes on võimelised analüüsima tänapäeva tehnoloogilise ja sotsiaalmajandusliku arengu kõige päevakajalisemaid küsimusi, mõistma tehnoloogilismajanduslike arengutega, rohepöördega ja kestlikkusega kaasnevaid ühiskondlikke muutusi, vastuolusid ning nende loodud võimalusi; c) avaliku sektoriga pidevat koostööd tegevaid era- ja kolmanda sektori keskastme ja tipptaseme juhte, kes mõistavad avaliku sektori toimimise omapärasid ning suudavad seeläbi riigiga paremini koostööd teha tehnoloogilise arengu, innovatsiooni ja kestliku arengu valdkondades;
- arendada õppekava tudengite võimekust viia läbi iseseisvat uurimistööd ning valmistada neid ette doktoriõppeks.
Õppekava õpiväljundid
Õppekava läbinud üliõpilane:
- toob välja peamised kontseptsioonid ning arengud nii majandusteaduste, Kuva rohkem...
kestlikkuse uuringute, tehnoloogilise arengu, innovatsiooniuuringute ja valitsemise valdkondades ning selgitab nende valdkondade omavahelisi seoseid;
- mõistab innovatsiooni, digitaalsete ja muude tehnoloogiliste muutuste rolli ühiskonnas, sh avalikus sektori ning kestliku arengu kontekstis;
- kirjeldab olulisimaid tegureid kestlike sotsiaalmajanduslike muutuste tagamiseks, ühiskonna heaolu ning riigi konkurentsivõime tõstmiseks;
- esitab erialaga seonduvate teadusdistsipliinide teoreetilised seisukohad ning nende kriitika;
- tuvastab teoreetiliste seisukohtade seosed praktikaga ja demonstreerib kriitilis-analüütilist võimekust erinevate analüüside läbiviimisel;
- formuleerib iseseisvalt erialaga seotud praktilisi ja päevakajalisi probleeme ja uurimisküsimusi ning suudab adekvaatsete meetoditega neid etteantud tingimustes lahendada. Suudab oma tegevust uurimisprobleemide lahendamisel kriitiliselt hinnata;
- tuvastab ja oskab arendada erinevaid võimekusi, mis on vajalikud muutustele ja innovatsioonile suunatud organisatsioonide juhtimisel, ning näitab oskust kohandada oma tegevust keerulistes (kõrgete riskidega) olukordades, olles teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, kitsendustest ning ühiskondlikust rollist;
- näitab üles algatus-, organiseerimis- ja planeerimisvõimet, meeskonnatööoskusi ning vajadusel valmisolekut teadus- või arendustegevuse ja analüüside valdkonnas (konsultatsioonid, teadus- ja innovatsiooniüksused) töötamiseks ja on võimeline omandatud teadmisi õpetades, konsulteerides ja juhendades edasi andma.
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmine nõutud mahus ja lõputöö kaitsmine TalTechi Kuva rohkem...
senati kehtestatud korras; cum laude diplomi saamiseks peab olema lõputöö kaitstud hindele "5" ja kaalutud keskhinne vähemalt 4,60, kusjuures arvestatakse kõiki akadeemilisele õiendile kantavaid hindeid.
Antavad kraadid
sotsiaalteaduse magister (tehnoloogia valitsemine ja kestlik areng)
Õppekava versiooni struktuur: