Õppekava nimetus e.k.
Tehnoloogia valitsemine ja kestlik areng
Õppekava nimetus i.k.
Technology Governance and Sustainability
TalTechi õppekava kood
HAGM09
Õppekavaversiooni kood
HAGM09/25
Teaduskond / kolledž
M - majandusteaduskond
Õppekava juht/programmijuht
Egert Juuse
Nominaalne õppeaeg
4 semestrit
Õppekavagrupp
ärindus ja haldus
Õppevaldkond
ärindus, haldus ja õigus
Õppesuund
ärindus ja haldus
Õppekavarühm
Juhtimine ja haldus
Õppe läbiviimise õiguse andmine õppekavagrupis
õppe läbiviimise õigus
Õppe läbiviimise õiguse andmise kehtivuskuupäev
tähtajatu
Õppe läbiviimise õiguse andmise otsuse nr
112
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse õppekava alusel omandatud kõrgharidus või nendele vastav kvalifikatsioon,
mis on saadud vähemalt 180 EAP (3-aastase) õppe läbimisel.Vastavalt TalTechi vastuvõtueeskirjale. Kuva rohkem...
Õppekava eesmärgid
Õppekava eesmärk on:
- anda ülevaade ja süsteemsed teadmised majandusarengu,
tehnoloogia ja innovatsiooni ning riigivalitsemise erinevatest teoreetilistest ja praktilistest lähenemistest ning nende omavahelisest põimumisest, sh tasaarengu, rohepöörde, digitaalse transformatsiooni ja teiste uudsete suundade ja praktikate kasvavast rollist ja tähendusest kestlikus arengus ning tehnoloogia valitsemises;
- luua arusaam ühiskonna erinevate huvigruppide rollist konkurentsivõime, tehnoloogilise arengu, sotsiaalse sidususe, rohepöörde ja kestliku arengu saavutamisel ning selleks vajaliku teadmiste baasi loomisel;
- selgitada innovatsiooni ja tehnoloogia olemust erinevate teadusdistsipliinide, sealhulgas majandusteaduste, valitsemise, tehnoloogiauuringute, poliitikateaduste ning ajaloo valguses;
- koolitada interdistsiplinaarsete oskustega: a) avalikke teenistujaid ja poliitikakujundajad, kes on võimelised analüüsima tänapäeva tehnoloogilise ja sotsiaalmajandusliku arengu kõige päevakajalisemaid küsimusi, lahendama nurjatud probleeme ja ühiskondliku arengu vastuolusid, töötama välja teadmistepõhiseid poliitikaid nende väljakutsete lahendamiseks ning dünaamiliselt ja innovatsiooni soosivalt juhtima erinevaid avaliku sektori organisatsioone; b) era- ja kolmanda sektori töötajaid, kes on võimelised analüüsima tänapäeva tehnoloogilise ja sotsiaalmajandusliku arengu kõige päevakajalisemaid küsimusi, mõistma tehnoloogilismajanduslike arengutega, rohepöördega ja kestlikkusega kaasnevaid ühiskondlikke muutusi, vastuolusid ning nende loodud võimalusi; c) avaliku sektoriga pidevat koostööd tegevaid era- ja kolmanda sektori keskastme ja tipptaseme juhte, kes mõistavad avaliku sektori toimimise omapärasid ning suudavad seeläbi riigiga paremini koostööd teha tehnoloogilise arengu, innovatsiooni ja kestliku arengu valdkondades;
- arendada õppekava tudengite võimekust viia läbi iseseisvat uurimistööd ning valmistada neid ette doktoriõppeks. Kuva rohkem...
Õppekava õpiväljundid
Õppekava läbinud üliõpilane:
- toob välja peamised kontseptsioonid ning arengud nii majandusteaduste,
kestlikkuse uuringute, tehnoloogilise arengu, innovatsiooniuuringute ja valitsemise valdkondades ning selgitab nende valdkondade omavahelisi seoseid;
- mõistab innovatsiooni, digitaalsete ja muude tehnoloogiliste muutuste rolli ühiskonnas, sh avalikus sektori ning kestliku arengu kontekstis;
- kirjeldab olulisimaid tegureid kestlike sotsiaalmajanduslike muutuste tagamiseks, ühiskonna heaolu ning riigi konkurentsivõime tõstmiseks;
- esitab erialaga seonduvate teadusdistsipliinide teoreetilised seisukohad ning nende kriitika;
- tuvastab teoreetiliste seisukohtade seosed praktikaga ja demonstreerib kriitilis-analüütilist võimekust erinevate analüüside läbiviimisel;
- formuleerib iseseisvalt erialaga seotud praktilisi ja päevakajalisi probleeme ja uurimisküsimusi ning suudab adekvaatsete meetoditega neid etteantud tingimustes lahendada. Suudab oma tegevust uurimisprobleemide lahendamisel kriitiliselt hinnata;
- tuvastab ja oskab arendada erinevaid võimekusi, mis on vajalikud muutustele ja innovatsioonile suunatud organisatsioonide juhtimisel, ning näitab oskust kohandada oma tegevust keerulistes (kõrgete riskidega) olukordades, olles teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, kitsendustest ning ühiskondlikust rollist;
- näitab üles algatus-, organiseerimis- ja planeerimisvõimet, meeskonnatööoskusi ning vajadusel valmisolekut teadus- või arendustegevuse ja analüüside valdkonnas (konsultatsioonid, teadus- ja innovatsiooniüksused) töötamiseks ja on võimeline omandatud teadmisi õpetades, konsulteerides ja juhendades edasi andma. Kuva rohkem...
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmine nõutud mahus ja lõputöö kaitsmine TalTechi
senati kehtestatud korras; cum laude diplomi saamiseks peab olema lõputöö kaitstud hindele "5" ja kaalutud keskhinne vähemalt 4,60, kusjuures arvestatakse kõiki akadeemilisele õiendile kantavaid hindeid. Kuva rohkem...
Antavad kraadid
sotsiaalteaduse magister (tehnoloogia valitsemine ja kestlik areng)
Õppekava versiooni struktuur:
+
PEAERIALA 3: tehnoloogia valitsemine ja kestlik areng
+
MOODUL: Areng ja sotsiaal-tehnoloogilised transformatsioonid 12.0 EAP (Üldõpe)
Eesmärgid
Mooduli eesmärk on tutvustada tehnoloogia valitsemise ja kestliku arengu alustalasid ning kitsamalt selgitada õppekava põhimõisteid ning peamisi kontseptsioone.
Kajastatakse kapitalistliku süsteemi ajaloolist väljakujunemist, kestliku arengu tagamaid ning tehnoloogilis-majanduslikke paradigmasid ja nende osas aset leidnud arenguid. Kaetavateks teemadeks on tehnoloogia valitsemine, sotsiaal-tehnoloogilised süsteemid, transformatsioonid, kapitalistlik tootmissüsteem ja tehnoloogilis-majanduslikud paradigmad. Kuva rohkem...
Õpiväljundid
Üliõpilane:
- määratleb ja selgitab tehnoloogia valitsemise põhiprintsiipe ning määratleb selle rolli sotsiaal-tehnoloogiliste transformatsioonide soodustamisel;
- arutab peamisi ajaloolisi verstaposte kapitalismi evolutsioonis, näitlikustades, kuidas need arengud on kujundanud praeguseid sotsiaalmajanduslikke struktuure ja ülemaailmseid erinevusi;
- tuvastab ja kirjeldab erinevaid tehnoloogilis-majanduslikke paradigmasid, selgitades nende olulisust kestlike praktikate edendamisel rohelise arengu kontekstis;
- võtab kokku peamised argumendid arengu kriitilisest ja võrdlevast vaatenurgast, teadvustades, kuidas need teooriad kehtivad tänapäeva majanduslike väljakutsete puhul;
- tuvastab ja kirjeldab seoseid tehnoloogia, valitsemise ja sotsiaalsete muutuste vahel, näidates arusaamist nende mõjust tulevasele poliitikakujundamisele ja kestliku arengu algatustele. Kuva rohkem...
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Tunde nädalas
Loenguid
Praktikume
Harjutusi
E/A/H
Õpetamise semester
MNI5240
6.0
4.0
2.0
0.0
2.0
E
S
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Tunde nädalas
Loenguid
Praktikume
Harjutusi
E/A/H
Õpetamise semester
EKX0040
3.0
2.0
2.0
0.0
0.0
E
K
MLE0010
6.0
4.0
0.0
4.0
0.0
A
SK
MNI5210
3.0
2.0
1.5
0.0
0.5
A
S
MNI5230
3.0
2.0
1.5
0.0
0.5
A
SK
+
MOODUL: Tehnoloogia, innovatsioon ja kestlik areng 30.0 EAP (Põhiõpe)
Eesmärgid
Mooduli eesmärk on tutvustada tehnoloogia ja innovatsiooni rolli ja mõju laiemalt ühiskonna sotsiaal-majandusliku arengu edendamisel ning selgitada erinevaid innovatsiooniteooriad.
Arutletakse tehnoloogia olemuse kui ka tehnoloogiaga seonduvate väljakutsete üle ning hinnatakse kriitiliselt tehnoloogiate võimalikke negatiivseid mõjusid. Eesmärgiks on ka arendada üliõpilaste võimekusi meeskonnatöö kaudu tuvastada võimalusi innovatsiooniks ning ettevõtluseks ühiskondlike väljakutsete taustal ning visandada võimalikke arengustsenaariume. Kuva rohkem...
Õpiväljundid
Üliõpilane:
- selgitab tehnoloogia mitmetahulist rolli inimelus, hinnates selle eetilisi ja sotsiaalseid mõjusid, eriti info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) valdkonnas;
- uurib kriitiliselt konkureerivaid innovatsiooniteooriaid, hinnates nende ühiskondlikku mõju ja nii uute kui ka traditsiooniliste tehnoloogiatega seotud välismõjusid, sealhulgas keskkonna- ja sotsiaalseid tegureid;
- toob välja võimalikud eelised ja riskid, mis on seotud uute tehnoloogiapõhiste algatustega seoses kestliku arenguga;
- integreerib mooduli kursuste õppetunde, et visandada ja sõnastada oma piirkonna kestliku arengu ja innovatsioonist kantud tulevikustsenaariume;
- arendab hästi põhjendatud ja sõnastatud argumente keerulistes tehnoloogia, kestliku arengu ja valitsemisega seotud küsimustes, osaledes tõhusalt kriitilistes aruteludes ja kolleegide juhitud debattides;
- tuvastab ja visandab meeskonnatöö kaudu uusi võimalusi innovatsiooniks ja ettevõtlikkuseks, kasutades loovat ja ettevõtlikku mõtlemist, et lahendada keerulisi ühiskondlikke väljakutseid, analüüsides samal ajal digitaalse keskkonna mõju uuenduslikele organisatsioonidele;
- näitab oskust koostada ja esitada sidusaid argumente keerulistes tehnoloogia, kestliku arengu ja valitsemisega seotud küsimustes nii kirjalikult kui ka suuliselt. Kuva rohkem...
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Tunde nädalas
Loenguid
Praktikume
Harjutusi
E/A/H
Õpetamise semester
MNF5530
6.0
4.0
1.0
0.0
3.0
E
K
MNL5620
6.0
4.0
2.0
0.0
2.0
A
S
MNL5630
6.0
4.0
1.5
0.0
2.5
A
K
MNR5320
6.0
4.0
2.5
0.0
1.5
E
S
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Tunde nädalas
Loenguid
Praktikume
Harjutusi
E/A/H
Õpetamise semester
MMJ5240
6.0
4.0
1.0
0.0
3.0
H
K
MNI5160
6.0
3.0
1.0
0.0
2.0
E
S
+
MOODUL: Kestliku arengu üleminekute valitsemine 30.0 EAP (Eriõpe / peaeriala)
Eesmärgid
Mooduli eesmärk on süvendada üliõpilaste teadmisi valitsemisest ning avaliku sektori toimemehhanismidest fookusega kestliku arengu ja innovatsiooni juhtimisel.
Eesmärk on selgitada nii erinevaid valitsemistraditsioone ja -süsteeme, sh nendega seonduvaid väljakutseid kestliku arengu ja digiajastu kontekstis, kui ka avaliku sektori võimekusi kestliku arengu ning innovatsiooni toetamisel. Kuva rohkem...
Õpiväljundid
Üliõpilane:
- analüüsib riigi, majanduse ja ühiskonna omavahelisi seoseid, selgitades riigi rolli ja bürokraatliku aparaadi mehhanisme majanduskasvu ja arengu soodustamisel;
- rakendab teoreetilisi teadmisi avaliku sektori struktuuride ja juhtimistavade rolli hindamiseks innovatsiooni, transformatsiooni ja kestliku arengu toetamisel;
- eristab ja uurib erinevaid valitsemis- ja avaliku halduse koolkondi, traditsioone ja süsteeme;
- koostab kõikehõlmavaid uurimisettepanekuid, mis sisaldavad sobivat metoodikat, andmeanalüüsi ja kirjutamisstrateegiat ning mis on asjakohased keeruliste probleemide lahendamiseks tehnoloogia valitsemise ja kestliku arengu valdkonnas;
- analüüsib kriitiliselt digitehnoloogiate mõju avaliku sektori valitsemisele, tuvastades digitaalselt võimaldatud avaliku sektori reformidega seotud võimalused ja riskid;
- hindab erinevate uurimisprojektide ja andmeanalüüsi tehnikate tõhusust, kasutades andmeanalüütilisi tööriistu, et saada sisukaid teadmisi poliitika arendamiseks tehnoloogia valitsemise ja kestliku arengu kontekstis. Kuva rohkem...
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Tunde nädalas
Loenguid
Praktikume
Harjutusi
E/A/H
Õpetamise semester
MNE5260
6.0
3.0
2.0
0.0
1.0
E
S
MNI5220
6.0
4.0
2.0
0.0
2.0
E
K
MNR5310
6.0
4.0
2.5
0.0
1.5
E
K
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Tunde nädalas
Loenguid
Praktikume
Harjutusi
E/A/H
Õpetamise semester
ITE4230
6.0
4.0
2.0
2.0
0.0
E
SK
MNE5270
3.0
2.0
1.0
0.0
1.0
E
S
MNR5380
3.0
2.0
1.5
0.0
0.5
A
K2
MNR5390
3.0
2.0
0.5
0.0
1.5
A
K
MOT5010
6.0
4.0
2.0
1.5
0.5
E
SK
+
MOODUL: Praktika 12.0 EAP (Eriõpe / peaeriala)
Eesmärgid
Praktika eesmärk on arendada praktikakohal üliõpilaste praktilisi oskusi,
nagu meeskonnatöö või erinevate algatuste juhtimine ning teoreetiliste teadmiste kinnistamine, tegeledes reaalsete eluliste väljakutsete ning olukordadega. Kuva rohkem...
Õpiväljundid
Üliõpilane:
- selgitab valdkondlike probleeme ja arenguvajadusi praktikaorganisatsioonis ning pakub välja soovitusi ja lahendusi parendusteks,
kontekstualiseerides need tehnoloogia valitsemise ja kestliku arengu valdkonnas;
- rakendab teoreetilise teadmisi praktiliste väljakutsete mõistmisel ning tõlgendab praktikakohal leitut läbi teoreetiliste kontseptsioonide;
- demonstreerib algatusvõimet ning võimekust juhtida meeskonnatööd, võttes vastutuse tehtud otsuste ja oma tegevuse eest;
- esitab avalikult praktika käigus täheldatud puudujäägid ning parendusettepanekud tööprotsesside, poliitika ja/või avalike teenuste kohta. Kuva rohkem...
Valikained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Tunde nädalas
Loenguid
Praktikume
Harjutusi
E/A/H
Õpetamise semester
MNX5030
12.0
0.0
0.0
0.0
0.0
A
SK
MNX5040
12.0
0.0
0.0
0.0
0.0
A
SK
MNX5050
12.0
0.0
0.0
0.0
0.0
A
SK
+
MOODUL: Vabaõpe 18.0 EAP (Vabaõpe)
Eesmärgid
Moodul võimaldab üliõpilasel valida aineid lähtuvalt individuaalsetest vajadustest ja eelistustest.
Õpiväljundid
Üliõpilane:
- demonstreerib teadmisi ja oskusi paremaks ja kestlikumaks tegutsemiseks oma valdkonnapõhises akadeemilises tegevuses,
erialal või aktiivse ja haritud kodanikuühiskonna liikmena. Kuva rohkem...
+
MOODUL: Lõpueksam 18.0 EAP (Lõpueksam)
Eesmärgid
Mooduli - lõpueksami eesmärgiks on kontrollida üliõpilaste teadmisi ja analüüsioskust tehnoloogia valitsemise ja kestliku arengu valdkonnas.
Õpiväljundid
Üliõpilane:
- rakendab omandatud teadmisi ja oskusi, näidates üles loovust ja teadlikkust ühiskondlikest protsessidest;
- selgitab peamisi arengusuundi tehnoloogia, innovatsiooni, kestliku arengu ja valitsemise valdkonnas;
- analüüsib innovatsiooni ja tehnoloogiast lähtuvate transformatsioonide rolli ühiskonnas, avalikus sektoris ja kestliku arengu üleminekute kontekstis laiemalt;
- selgitab võtmetegureid kestlike sotsiaalmajanduslike üleminekute tagamisel, ühiskonna heaolu suurendamisel ning riigi arengupotentsiaali ja konkurentsivõime suurendamisel;
- kasutab korrektselt tehnoloogia valitsemise ja kestliku arengu distsipliini põhimõisteid ja kontseptsioone;
- selgitab ja põhjendab oma argumente pakutavate lahenduste kohta esilekerkivatele ühiskondlikele probleemidele. Kuva rohkem...
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Tunde nädalas
Loenguid
Praktikume
Harjutusi
E/A/H
Õpetamise semester
MNX5060
18.0
1.0
0.0
0.0
1.0
E
SK
+
TÜÜPÕPINGUKAVA: sügis päevaõpe

